söndag 6 januari 2013

Uppskatta föräldrar?

Satt nu efter jul och kollade runt på olika bloggar, videoklipp, forum etc och insåg en sak. Vad har hänt med dagens ungdomar?
De visar upp grejer och sådant de fått nu i jul, inget konstigt med det då. Men sedan i slutet kommer kommentaren "Was that it?" Är verkligen ungdomar så bortskämda?
Kollade en killes blogg, han hade fått en iPhone 5, en ny dator + massor av annat. Sedan i slutet av inlägget så kommer hans kommentar att han tycker att föräldrarna är snåla? SNÅLA?
Men lilla gubben, väx upp!

Insåg verkligen då hur många föräldrar som inte blir uppskattade. Förstår att många tänker nu, mina föräldrar försöker inte ens. De visar inte att de älskar mig etc. Det finns ju också föräldrar som inte ens borde få ha titeln förälder. Sorgligt men sant. Men nu pratar jag om de som verkligen försöker och vad får de egentligen tillbaka? Inget.

Tycker att de bortskämda ungdomarna borde kanske kolla runt sig. Ni har tak över huvudet och någon som älskar er och tar hand om er. Finns barn som har inget av det och ni tycker era föräldrar är snåla?

Hoppas att ingen tagit illa upp men tycker verkligen att föräldrar förtjänar så mycket mer än vad de får tillbaka från oss.

Så kom ihåg, en kram här och där, en kommentar om hur mycket de betyder för er skulle väl inte skada?
Ska då bara säga att jag hoppas alla har haft en toppen jul och så håller jag tummarna för en god fortsättning!


/Isabelle


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar