onsdag 21 maj 2014

Demonstrera eller ignorera

Ska man aktivt vända ryggen till det man inte tycker om eller bara ignorera? I morgon kommer Jimmy Åkesson och ska tala för Sverigedemokraterna. På ett trettiotal platser i Sverige har folk kommit dit men vänt ryggen till. En tyst demonstration för att visa ett avståndstagande för Sverigedemokraternas politik. Folk kommer, men vänder ryggen till. Vilken effekt får det? Sverigedemokraterna får uppmärksamhet för att demonstrationerna sker. Ger det styrka till dem eller ger det styrka till alla som vill motverka rasismen i vårt samhälle? Det finns många som känner ett behov av att visa vad de tycker, men hur?

Nu finns det många unga politisk aktiva som engagerar sig. För mig betyder det att det finns hopp för framtiden. Jag vill stödja de unga engagerade som kämpar mot hatbrott och rasism. Det är inte ett självklart ställningstagande. När jag tänker på deras människosyn och hur vårt samhälle kan utvecklas så känner jag att jag måste visa min åsikt. Hur tänker du?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar