onsdag 13 maj 2015

Som en tjuv som tar min självkänsla

Du duger som du är säger ibland föräldrar, vänner och kuratorer. Sedan mötes jag av reklam som antyder att jag borde gå ner i vikt, ha lite tjockare hår, längre naglar, svartare ögonfransar eller vara lite smartare, snabbare, coolare. Det är som en tjuv som kommer och tar min självkänsla. Jag ska inte tro att jag duger som jag är. Sedan lägger jag ner energi på att intala mig att jag är ok som jag ser ut och att jag springer, yogar, cyklar alldeles tillräckligt. Om inte tjuven kom och tog mitt självförtroende skulle jag ha mer tid att lägga ner på mina vänner, min familj och göra solidarisk aktioner som är bra för människor i andra länder, djuren och naturen. Det finns så himla mycket jag kan göra för att vi ska få en bättre värld och så ödslar jag tankar och energi på hur mina naglar ser ut. det är ju helt sjukt. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar