onsdag 20 juli 2016

Vilseledd eller klarsynt

Vi var och tränade och började prata om vad som är bäst för att bygga upp muskler? Proteinpulver, ägg eller något sött efteråt? Det finns så många teorier och mycket som kostar onödigt mycket. Det fascinerar och skrämmer mig hu vi människor kan vara så lättlurade. Vi lurar varandra och tjänar pengar på varandra. Mycket reklam, någon kändis som säger något, någon karismatisk person i din närhet gör något, och sen är det en sanning att följa. Vad är konspirationsteorier och vem kan man lita på? Vilket sätt att lära in är bäst? Vilken skola är bäst? Vad ska man satsa på för att få en bra framtid? Och vad ska man göra som är gott och rätt. finns det en plan för både dig och mig där just våra talanger används så att de blir till nytta, inte bara för oss själva, utan för många andra också? det är en kost att se klart och inte vilseledas. Många samtal men vänner, många tankar i tystnad, egna och andras texter, kan leda oss rätt. Vi behöver varandra för att leda varandra rätt. Vi behöver formulera oss och lyssna intensivt så vi hör det som inte sägs och ser klart. Jag behöver dig och jag vill lyssna till dig och förstå det jag inte själv kan se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar