onsdag 30 november 2016

Trött men glad

Varför är jag så trött? Det är så himla svårt att gå upp på morgonen nu när det är mörkt. Hur mycket ska vi pressa oss för att komma i tid till skola och jobb? Det är klart att vi ska göra hemuppgifter och vara i skolan och på jobbet i tid, men det kan vara stressande att inte orka lika mycket som vanligt. Antingen leder tröttheten till att jag stressar mer och känner mig pressad eller så vägrar min kropp att stressa och jag gör helt enkel mindre saker. Jag mår ju klart bättre av det senare. Oavsett måste jag sova mer nu än när solen strålar länge på kvällen. Det finns så mycket att göra och man vill ju hinna mycket mer, orka vara uppe längre på kvällen, men att vi pressar oss till det är nog ingen bra ide. Jag är helt övertygad om att vi alla mår bättre och blir gladare om vi möter tröttheten med öppna armar, gäspar, dricker te, kurar upp oss i soffan och slumrar även om klockan bara är 9 på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar